Heb jij ook de neiging  even je telefoon te checken of naar een ander kanaal te zappen tijdens de reclame op televisie? Maar heb je daarnaast geen tijd of zin om naar de sportschool te gaan? Gebruik die reclametijd nuttig en verbrand calorieën gewoon vanaf de bank.

Iedere lange tv-show bevat minstens 6 reclamemomenten van minstens 3 minuten. Dat levert je dus 18 minuten op, ideaal voor een korte work-out. Wanneer je dit iedere avond doet, heb je aan het einde van de week meer getraind dan de gemiddelde Nederlander!

Strakke buik en billen zonder te zweten

Herhaal de volgende oefeningen 10 tot 15 keer of tot de reclame voorbij is. Bonus: sporten tijdens de reclame voorkomt dat je gaat snacken dus je hebt een dubbel effect!

1. Push-ups op de bank

Deze aangepaste vorm van push-ups zijn goed voor je borstspieren en bovenarmen. Ga met je gezicht richting de bank zitten en kniel op de grond. Kruis je enkels  en plaats je handen op schouderbreedte op de rand van een zitkussen. Buig langzaam je armen en zak met je bovenlichaam naar beneden tot je borst de bank raakt. Duw jezelf in één beweging weer recht.

 

2. Schuine buikspieren

Deze oefening werkt op je schuine buikspieren en zorgt voor een strakkere buik. Ga op de bank liggen op je linkerzij met je benen op elkaar en je knieën gebogen. Plaats je rechterhand achter je hoofd met je elleboog richting het plafond. Leg je linkerarm over je middel. Ga met je rechterschouder richting je rechterheup door je schouder op te tillen van de bank. Na 15 keer wissel je van zij.

3. Lekker voor de billen

Deze variant op squads is goed voor je billen en heupen en geeft ze een mooie ronding! Bovendien is de routine heel eenvoudig uit te voeren. Ga op de rand van de stoel of bank zitten en ga steeds staan en zitten zonder je handen te gebruiken. Ga heel langzaam staan terwijl je je billen samen knijpt en je buikspieren aanspant. Zorg ervoor dat je bovenlichaam recht blijft (dus niet naar voren hangen). Wanneer je bijna de bank raakt, ga je weer omhoog.

4. Weg met de kipfilets!

Deze oefening rekent voorgoed af met die flabberende onderarmen! Ga helemaal op het puntje van de bank zitten, zet je handen op de rand van de bank, strak naast je heupen. Glij met je billen over de rand en laat jezelf voor de bank naar beneden zakken. Wanneer je niet meer verder kan, duw je jezelf in één beweging weer omhoog.

5. Liggend op de bank voor een strakke buik

Deze is een makkie, maar bezorgt je wel een strakke klaar-voor-de-zomer-buik! Ga op je rug op de bank liggen met je knieën gebogen en je voeten omhoog zodat je knieën in een hoek van 90 graden staan. Leg je handen achter je hoofd en strek heel langzaam je benen terwijl je ze laat zakken.

6. De welbekende schaar

Ook dit is zo’n heerlijk ‘comfortabele’ oefening. Ga op je rug liggen (het kan zijn dat je een beetje schuin moet gaan liggen) en leg je handen onder je billen en til je benen een paar centimeter op van de bank. Trek je tenen naar je toe en spreid heel langzaam je benen zover mogelijk. Hou even vast en breng dan je benen weer heel langzaam bij elkaar.

Uiteraard hoef je echt niet al deze oefeningen tijdens de reclame-onderbrekingen van één tv-pogramma  door te worstelen, dit kan je spreiden over de avond. Maar wanneer je dit dagelijks vol weet te houden, krijg je door het welbekende bankhangen toch een geweldig lijf!

 

4 reacties

  1. Miriam

    Leuk artikel! Maar nummer 3, 5 en 6 eigenlijk – lijkt me niet zo goed voor je rug om die op de bank te doen.

    Beantwoorden

Zeg er maar wat van