Deze week beantwoorden we de vraag van Mara uit Amstelveen. Zij legt ons dit voor:

Hoe lang moet ik sporten om een oliebol eraf te trainen?

Wij van ‘Hey Chica’ geven antwoord vanuit onze eigen ervaring (met wat hulp van Google hier en daar).

Hoi Mara, dat is een goede vraag in deze periode. Volgens het ene lijstje heeft een oliebol 263 calorieën en volgens een ander lijstje 266, dus laten we een gemiddelde nemen van 265 calorieën. Met de ene sport verbruik je meer calorieën dan met de andere sport. Afgaande op je naam ga ik er vanuit dat je een vrouw bent. Mannen verbranden dus méér calorieën als ze sporten. Ja, ik vind het ook belachelijk. In elk geval heb ik een overzicht voor je gemaakt gebaseerd op het feit dat je een vrouw bent die van oliebollen houdt.

Hardlopen: iets langer dan 1 kwartier
Vechtsport: iets langer dan 1 kwartier
Hockey: korter dan een 1/2 uur
Schaatsen: iets langer dan een 1/2 uur
Skiën: iets langer dan een 1/2 uur
Zumba: iets langer dan een 1/2 uur
Zwemmen: ongeveer 3 kwartier (ik raad af om zwemmen te combineren met de nieuwjaarsduik)
Aerobics: ongeveer 3 kwartier
Wandelen: langer dan 1 uur (dus kies een oliebollenkraam op 1 uur loopafstand, dan ben je de oliebol bij thuiskomst al kwijt)

Gemiddeld moet je dus een half uur sporten om de calorieën van de oliebol kwijt te raken. Geniet van de oliebollen en de beste wensen voor 2014!

Tip

Een appelflap heeft gemiddeld 145 calorieën. Dus als je wel van wat lekkers houdt maar niet van sporten, kies dan voor de appelflap.

Heb jij ook een vraag?

Hey Chica is jouw eigen online What the FAQ? Hier kun je al je vragen kwijt, geestig, serieus, lomp of een tikkeltje weird! Kom je er even niet uit vertel het Hey Chica, want vragen is oké!
Vul het formulier in om je vraag te stellen aan Hey Chica.

[gravityform id=”6″ name=”Chica” title=”false” description=”false”]

3 reacties

Zeg er maar wat van