Tijdens een helweek moet je iedere dag een uur trainen en twee van die trainingen moeten extra zwaar zijn. Nu heeft mijn vitaalcoach verstand van zwaar-maar-nog-wel-verstandig, dus sta ik om 7 uur bij haar op de stoep. Samen gaan we vervolgens naar de doodstille en donkere atletiekbaan in de buurt. 

Aangemoedigd door Jacqueline ren ik dit uur rondjes met een gewichtsvest, hang ik aan doelpalen en klimrekken en spring ik over mini-hordes. Tot slot planken we nog een kleine minuut en maken we op blote voeten een rondje over het gras. Koud en nat, maar goed om te aarden. Tijdens de training merkte ik dat ik meer focus had dan anders en dat eigenlijk alles daardoor beter ging. Na afloop ben ik niet eens kapot, al wijst een vlaag van misselijkheid me er wel op dat ik meer gevraagd heb van mijn lijf dan ik dacht. Tijd voor een tussentijds voedermoment dus en we kunnen er weer tegen aan.

Plans are nothing, planning is everything – Dwight D. Eisenhower

De rest van de dag staat in het teken van time management. Je moet je eigen to-do list maken (heb ik al) en die overhevelen naar je agenda (doe ik al).  Daarnaast moet je een jaar-, maand-, week- en dagplanning aanleggen. Dat laatste zit niet in mijn systeem en ik merk dat ik er weinig aandacht aan wil besteden. Planning is zakelijk gezien een must, eens. Privé wil ik echter de ruimte houden om kansen te grijpen zoals ze zich voordoen. Toeval bestaat voor mij niet, ik geloof dat kansen op je pad komen. Als je helder hebt wat je wilt en je er voor open staat, creëer je kansen, zie je ze, trek je gelijkgestemde energie aan, etc. En dan wil ik niet vastzitten aan een plan. Zo ben ik ooit naar Curaçao gegaan, zo ben ik voor mezelf begonnen, zo kom ik soms heel bijzondere mensen tegen die precies passen bij waar ik mee bezig ben, zo combineer ik sinds kort mijn freelancebestaan met een parttime baan.

Through the roof!

Voor mijn gevoel krijg ik hier ’s middags weer het bewijs voor geleverd: ik word gebeld met de vraag of ik eind november een week naar Zuid-Amerika of India wil om een training te geven! Eeeuh….  ‘JA NATUURLIJK!’. Dit is iets wat ik van tevoren niet zelf had kunnen bedenken en dus niet had kunnen plannen. Daar gaat mijn timemanagement voor de komende uren. Ik moet mijn CV snel op orde maken en inwendig zit ik te stuiteren, waardoor ik me slecht kan concentreren. Eind van de dag krijg ik een ‘go’ en kan ik toch nog wat gestructureerder mijn lijstje afwerken.

IMAG0100Gezelligheid, goede gesprekken, genieten

Dan is het tijd voor ontspanning. Computer uit, telefoon uit, gezelligheid aan. Eén van mijn dierbaarste vriendinnetjes komt langs en blijft slapen. We zien elkaar niet vaak omdat ze in het buitenland woont, maar als we elkaar zien is het goed. Ik geniet van haar verhalen, haar inspirerende bestaan op prachtige plekken en ik krijg altijd energie van haar. Zij gelooft net als ik in bovenstaande en leeft daarnaar.

Na nog één gezelligheidshelfie gaat om 22:45 uur toch echt het licht uit. Deze dag heb ik overleefd en helweek of niet, ik heb er van genoten.

Het ergste komt morgen…

Maar morgen gaat om 5 uur de wekker weer en dan komt de nacht… niet slapen, de hele nacht doorwerken en vooral de volgende dag de slaap niet mogen inhalen… Dat wordt pittig. Mijn to-do list ligt klaar en ik ben heel benieuwd of het uiteindelijk mee of tegen gaat vallen. Moet nog wel even kijken naar een noodrantsoen voor de nacht.

Heb jij nog tips voor gezonde powerfood en -drinks om de nacht mee door te komen? Let me know, ik kan wel wat energie gebruiken!

 

 

6 reacties

  1. Ilse

    Noten, havermout met gedroogd fruit, fruitshake met yogurt, groentesoep (klinkt gek voor snachts, maar ik at het wel als ik nachtdienst had) je moet het toch zien als een werkdag eigenlijk denk ik aangezien je 8 uur doorgaat. Dus dat betekent dan eigenlijk zeker 1 extra maaltijd inplannen (of 2). Als je om 5 uur opstaat en gaat sporten en pas daarna ontbijt zou ik misschien wel 2 maaltijden doen. Of om 23u een flink tussendoortje, bak met fruit en noten, 1-2x tussendoortje en om 4 uur snachts nog iets zodat je iets hebt om op te sporten…

    Beantwoorden
    • Claartje

      hahahaha, dat had ik kunnen weten! Heb nog een klein stukkie liggen en verder wel cacaonibs met banaan is ook wel een optie.

      Beantwoorden

Zeg er maar wat van