Honderdduizenden vrouwen gingen je voor. Samen met zus, vriendin, moeder of dochter of allemaal tegelijk. Busladingen vol, op weg naar de Huishoudbeurs. Op zoek naar dat ene handige hulpmiddel voor in het huishouden.

Eigenlijk is iedereen op zoek naar een fijne huisman of huisvrouw die het hele huishouden van je overneemt. Geen saaie Engelse butler, maar een hippe en snelle robot.

Gratis en veel

Daarnaast gaan ‘stiekem’ alle vrouwen (oké… en een enkele man) vooral een dagje naar Amsterdam voor de gratis hebbedingetjes. Na een hele dag rondstruinen weer naar huis met tassen vol gratizzz reclamespul. Fijn om thuis uit te delen aan de kinderen. Of hopende op de ultieme gadget die nu eens écht van huishoudelijk werk een feestje maakt.

Samen op pad

Ondanks dat elk jaar opnieuw een gestage stroom vrouwen op weg gaat naar de Huishoudbeurs, schaamt iedereen er zich eigenlijk een beetje voor. Het klinkt zo mutserig als je zegt: ‘Vrijdag gaat ik met al “me” twee vriendinnen en me moeder naar de huishoudbeurs. Oh ja… me man gaat ook mee, niemand hep een rijbewijs en hij ken de tassen dragen.’

Facebook

Maar… daar komt nu verandering in. Op Facebook is een ware hype aan de gang. In het begin voelde het voor de organisatie enigszins bedreigend. Op de Facebook eventpagina van de huishoudbeurs stonden stukjes als ‘Nederlandse jongeren roepen elkaar op om de huishoudbeurs kapot te maken’. Gelukkig veranderde dit vrij snel naar grappige berichtjes, zoals waarschuwingen voor slechte (vaatwas)tabletten, uitnodigingen voor ‘afterparty’s’ en verkoop van ‘illegale’ toegangskaarten.

Humor in reactie

Het mooiste is dat de organisatie van de Huishoudbeurs er op de meest positieve manier mee om is gegaan. Ze reageerden gewoon zelf ook met een lach en een knipoog. Als antwoord op de leuke (!) grappen hebben zij bijvoorbeeld heuse Huishoudbeurs VIP-kaarten beloofd voor de beste grap. De persoonlijk favoriete grap (en uiteindelijke winnaar) van Nicole Mangerink (RAI) is een geweldig filmpje ‘Dreft Punk’ van Stove Aoki (ingezonden door Jim van Leeuwen).

Ook kleine, grappige opmerkingen maakten kans op deze VIP-kaarten, bijvoorbeeld ‘De stand van Vanish is verdwenen’  of ‘Speciaal voor de “househoutbeurt extreme” geven we extra schuursponsjes weg.’ En ook veel naamgrappen: ‘Taylor Swiffer’, ‘Calvé Harris’ enz.

Trendy

Dit jaar ben je dus geen muts maar juist cool en trendy als je naar de Huishoudbeurs gaat (en mis vooral één van de vele afterparty’s niet). Schaam je daarom niet langer… integendeel. Doe mee aan deze hype. Trek je kekke pumps mét naaldhakken aan (comfort is onbelangrijk… als je maar gezien wordt) en stap op je scooter. Ga samen met je man, vriend of maatje een dagje huishoudbeursen (21 februari tot en met 1 maart 2015).

Lekker proeven, kijken en graaien. Gewoon omdat het kan.

Zeg er maar wat van