Wat een ophef over de bestseller ‘Killerbody 2’ van Fajah Laurens. Schandalig is het calorieën te tellen om een killerbody te krijgen. Nog erger is het als je laat zien hoe anderen dat kunnen doen. 

1,2, 3 Calorieën tellen

‘Leef en laat leven’, denk ik voor het tellen van calorieën of het letten op je voeding. Het is niet makkelijk een dieet te volgen of om je aan een strikte voedingspatroon te houden. Zelfs als ik detox, en tijdens deze vorm van detoxen mag ik gezond eten, heb ik het mega zwaar. Non-stop gedachten van mijn favosnoepjes sluipen zachtjes door mijn hoofd. De trek zou na een paar dagen detoxen moeten verdwijnen, maar dat heb ik niet. Gelukkig duurt deze ‘kwelling’ maar 9 dagen. En man oh man wat voel ik me onoverwinnelijk naarmate het einde van de detox nadert. Ik heb meer energie, kom zonder problemen mijn bed uit en weg zijn vervelende hoofdpijnen. Kortom, ik voel me kiplekker. Maar goed, ik dwaal af…

Diëten met een doel

Als je een dieet volgt is dat omdat je een doel hebt, namelijk: afvallen! Door op je calorieën te letten gooi je niet alles wat je kan vinden in groten getale in je mond. Sterker nog, je doseert en wordt selectiever in je voeding en dat is altijd goed voor je lichaam.  Zo’n boek als ‘Killerbody 2’, of elk ander afslankboek, moet je zien als begeleiding om datgene te krijgen wat je graag wilt hebben: die killerbody of een gezond eetpatroon. Ik bedoel, is dat echt zo vreemd? Voor de ongedisciplineerden onder ons is het best fijn een steuntje in de rug te krijgen. Handvatten die door de experts worden voorgeschreven, want het werkt! Het harde werken wordt beloond met killerbody-resultaten!

Het knopje om en afvallen

Het gaat erom dat je het knopje omschakelt en tegen jezelf zegt dat je ervoor gaat. Of dit nu calorieën tellen is of dat je een pittige bootcampsessie moet overleven. Ergens voor gaan kost energie en een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen. En natuurlijk moet dit binnen jouw grenzen liggen. Ga niet proberen om van 1300 calorieën te leven als je halverwege de dag sterretjes begint te zien. Dat zijn seintjes dat jouw lichaam weer andere behoeftes heeft. Luister naar deze behoeftes en zoek samen met iemand een dieet of programma dat wel goed bij je past, want dat jij niet op 1300 calorieën per dag kan leven wil niet zeggen dat er geen killerbody voor jou in het verschiet ligt.

Ik heb ‘Killerbody 2‘ niet gelezen (I know, schandalig of ook niet) maar aangezien ik sport is het niet zo’n gek idee om het boek in te kijken en te zien wat ik ervan kan leren. Ik denk niet dat ik calorieën zal gaan tellen, want dat heeft mij nooit getrokken (ik vind een dieet al zwaar genoeg). Maar in een interview met RTL Boulevard geeft Fayah aan dat het boek tal van handige voedingstips bevat waar denk ik wel eens baat bij zou kunnen hebben. Dus misschien toch voor die killerbody gaan, maar dan wel op mijn eigen manier!

 

Zeg er maar wat van