Forums Werk en Carrière Collega maakt promotie; zelf blijf je onopgemerkt 3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3) Auteur Berichten juni 27, 2014 om 11:06 am #5297 silviadh 24 Posts Je collega maakt promotie op het werk en zelf blijf je onopgemerkt. Of je beste vriendin sleept de één na de andere toffe freelance klus binnen. Waarom zij wel en ik niet? En hoera, op de koop toe, heeft het groene monster van jaloezie zijn giftanden in je gezet. Allemaal worstelen we weleens met dit monster. Zo ook ik vorige week. Wat heeft mij geholpen? Ik heb hulp aan vriendinnen gevraagd en mijn frustratie uitgesproken. Er was wat moed voor nodig, maar wat een opluchting! En het fijne; door eerlijk te zijn kreeg ik veel adviezen, harten onder de riem en tips voor fijn klussen/banen. Het allermooiste: vervelende gevoelens verdwenen en ik kreeg ruimte in mijn hoofd. Plus een mooie klus waar ik nu mijn tanden in kan zetten. Nu ben ik benieuwd hoe jij van geen succes tot succes komt. juli 1, 2014 om 7:09 pm #5339 Xaviera 19 Posts Over het algemeen gun ik iedereen z’n succes (tenzij iemand een onwijze eikel is, waarbij de definitie van eikel inhoudt dat het iemand is die bereid is anderen te schaden voor eigen succes). Ik denk ook altijd dat er gewoon genoeg ruimte op deze wereld is voor iedereen. Wanneer ik iets naars meemaak of in een wat rottere periode zit, probeer ik altijd te zoeken naar de les die ik eruit moet leren (van mezelf overigens, want ik geloof niet in het lot, meant to be en meer van dat soort zaken die wegzweven :)). Niet dat dat mijn ervaring leuker maakt, maar het maakt het in elk geval zinvoller for me en onderdeel van een ontwikkeling, in plaats van alleen maar naar. Lukt trouwens niet altijd direct. Vaak moet er ijs en chips aan te pas komen! juli 1, 2014 om 8:19 pm #5342 silviadh 24 Posts Eens en relativeert dat er genoeg ruimte op de wereld is voor iedereen. Zo ook voor ieders talent. Denk ik dan maar. Lot en meant to be geloof ik ook niet in. Voorheen had ik vaak de neiging om hard weg te lopen en alles van me af te sporten … ijs, chips en chocola werken ook prima. Vind het overigens goed dat je zegt om te kijken welke les je zelf uit een minder leuke ervaring kunt halen. Neem ik mee voor vanavond … Want, hopla! Nu echt gauw richting sportschool en bodycombat … Vandaag te veel tik tik tik op het toetsenbord en uit ervaring weet ik dat mijn schouders daar niet blij van worden :-). 3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3) jaloezieNegatieve gedachtensucces in werk Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.